Monday, June 15

Jag har insett en sak. Jag behöver ett mål med allting jag gör. Annars blir det bara pannkaka av allting. Typ som att skaffa körkort i Sverige. Helt värdelöst då buss är ack så mycket mer behagligt. Eller spara bara för att spara. Vad är vitsen liksom? Så nu har jag bestämt. Jag ska spara till en jorden-runt-resa! Om jag är pepp!! Fast först vill jag ju ha en respektabel garderob här nere. Så om jag spenderar det här året så lovar jag att jag börjar spara nästa år. Okej?

Ni förstår min papi har varit på mig ganska länge nu om att man faktiskt inte behöver köpa nya saker hela tiden utan det gör inget ifall pengarna stannar på kontot. Ehm. Jo. Så nu har jag nått denna insikt. Det här året får bli ett år ifrån ansvar och sådant. Jag vilar mig i form helt enkelt. Sedan efter det att jag har kirrat ett körkort så kan jag kanske ta ett steg närmare vuxenlivet. När jag fyller år tillexempel. Eller sätter mig på planet tillbaka till civilisationen. Beroende på alltså. Ifall min garderob är respektabel eller inte. Såklart.