Tuesday, June 2

Så idag är det fotbollsträning, men sedan är det även som så att Gen har bestämt sig för att bli sjuk ur det blå. Vilket innebär att jag inte kommer till träningen, eller ja, inte kommer därifrån eftersom att alla tjejerna i laget bor på campus och för att man inte ska åka taxi när det är mörkt. Jag är bitter. Och i denna bitterhet var jag påväg att gå för att investera i en pizza, men sedan insåg jag att nej jag är galet trött på pizza så jag bytte håll och gick till The Zebra istället och vips hade jag revbensspjäll och klyftpotatis framför mig, och ett glas vin i handen. Underbart. Men nu när jag åter är hemma är bitterheten fortfarande existerande och jag kan inte ens uttrycka hur underbart skönt det ska bli att ta körkort och köpa en bil, eller ja, köpa en bil och ta körkort, beroende på hur man ser på saken.. Och min kontakt med råttorna kommer ju helt klart bli ytterst minimal i och med detta.

Annars har jag betalat internetet, för både juni och juli, känner mig lite duktig. Och kirrat en nisse till att fixa min trädgård. Nu måste jag bara finna någon som vill klippa lite i min palm och mitt träd. Lite sol skulle det ju vara skoj att få se istället för all den skugga som sprider sig. Och HÅLL I HATTEN! Vi hade 25 grader idag dvs. klääänning! Så tji så farligt är inte vädret här nere trots allt.

Men jag har ont i min hals. Det är inte så bra. Och det är stökigt här. Inte heller så bra. Nu ska jag dock återgå till det här som jag sysslar med, stare decisis, ytterst fascinerande faktiskt. Undra hur det hela funkar i Sverige. Hum. Men något av värme i min hals, jotack!