Saturday, May 30

Alltså jag måste säga min lägenhet är nog den tråkigaste lägenheten någonsin. Galet deprimerande deluxe! Inte ens min garderob för lite liv med sig. Nej det är alltför tur att jag snart får pengar så vi kan göra något med den här dysterheten. Och lite tapeter! Och tavlor! Och hyllor! Jo pappa får mer än gärna komma förbi så det här nog kunna fixas, jag menar lite kreativitet och en slagborrmaskin. Det här ska allt bli prima skinka ska ni se! Och då bor jag inte längre i ett ställe med vitt golv, vita väggar, vitt tak och två fönster. Nej det behövs lite lampor! Jag vill ha en taklampa! Frågan är dock, hur ska detta gå till?! Bort med alla galet värdelösa spotlights och ge mig en taklampa med lite glitter på! Mamma nu gäller det att tänka till! Kan man fixa en taklampa och sätta i kontakten i ett vägguttag måntro? Det borde kunna gå tycker jag allt. Någon som vet? Någon som kan? Åh det var ju det där med en goblin in the pocket alltså. Ack så fint det skulle vara!

Det är nästan så jag skulle vilja ta lite kort för att dokumentera dysterheten, men mja det tar emot.

Eller jo jag kanske har de som mamma tog för en evighet sedan föresten! Eller nej, de beskriver inte min bitterhet. Sa jag att det är tre meter i tak dessutom, vitheten tar ju aldrig slut....!