Friday, June 12

Nu händer det grejer på 2nd avenue minsann! En liten (eller ganska stor) svart nisse grejar ute på min trädgårdsplätt. Med vad kan man ju klura på, speciellt då allting är ganska galet dött på min trädgårdsplätt. Jo för det ska jag berätta!

Det här med projekt återuppliva gräsmattan gick ju inte så bra så nu är gräsmattan död. Jag tror tillochmed den har börjat förmultna. Och det är ju lite mindre schexyschexy, så nu är det helt enkelt operation byt bort gräsmattan mot något annat som tar lite längre tid till att dö. Och sagt och gjort nu sitter/ligger en liten (eller ganska stor) nisse där ute och grejar bäst han vill. Eller ja, självklart har han en större vit nisse som står och pekar vad han ska göra. Men ändå. Jag gör ju mest ingenting. Försöker komma fram till hur jag ska kapa trädet på bästa möjliga sätt. Och ta bort en eller två kvistar från palmen. Huuumm..

Nästkommande inlägg blir hursomhelst en sann dokumentation över hur det hela gick ifrån det att morfar hade kollen, tills dess att jag inte hade kollen, tills dess att den svarta nissen hade kollen. Håll i hatten!