Sunday, April 5

Efter två timmar under solens hetta är jag åter tillbaka i min lägenhet. Taxi beställd inför morgondagen. Dock är jag ytterst skeptisk till ifall detta kommer hålla eller inte. Bruden i växeln verkade inte ha alla kossor i russinpaketet inte. Om inte annat är Zuma fri från alla anklagelser. Så om några veckor lär detta land ha en president som har varit anklagad för fraud under 6 års tid, det känns ack så perfekt!

Nåväl. Jag har kommit fram till att jag ska inleda en ny karriär, klippochklistra! Eller ja, vad det nu heter. Jag är inte så bra med termer nu för tiden alltså. Upptäckte förut jag hade stavat och med ock i gårdagens inlägg, men sådant bjuder jag på. Frågan är ifall jag ska ta det steget längre. Det är juh bara lite jobbigt i mitt hjärta att göra det medvetet dåe. Nej förlåt, jag ska inte. Åter till min nya karriär! Jag ska kirra en klippochklistrabok om mina framtida resplaner. Detvillsäga mitt Afrika äventyr. Dock insåg jag igår hur galet stort Afrika är. Och hur de krigar precis där jag vill åka. Det är inte rättvist. Här kommer jag med en helt klockren plan, också har de sabbat det hela med hutus och vad nu de andra nissarna heter. Sedan vill jag ju till Sierra Leone, vilket ligger helt off från min resplan med Rwanda. Undra om man kan flyga däremellan och sedan åka till Marocko istället för Egypten. Åh, ibland så tycker jag bara för mycket om mig själv. Jag vill dock fortfarande till Zimbabwe, hur farligt kan det hela vara egentligen. Lite äventyr. Lite nya upplevelser. Bli skjuten på med gamla sovjet-vapen. Det skulle dock vara ack så läckert. Eller ja, inte att bli skjuten på då, utan sovjet-vapnena såklart.

Annars åker jag buss imorgon morgon vid 6-snåret, det vill säga, ifall min taxi förstår att den ska hämta mig förstås. Om den inte gör det blir jag dock ack så bitter. Jag måste dock lära mig säga min adress på ett lite bättre sätt. Den är ack så komplicerad för tillfället. Måste nog snoka reda på det hela. Men nu ska jag äta lite mer glass, för det är jag värd när jag har lyckats bränna sönder mina fötter på sanden. Jag måste förövrigt investera i ett parasoll, måste komma ihåg detta! Nåväl, jag är åter till internet-världen nästa helg eller så skulle jag förmoda, ifall nu inte någonting går knas, tihi. Tjingtjong!