Sunday, April 5

Okey jag kunde inte låta bli, jag har tråkigt och datorn har en oemotståndelig dragningskraft och mina fingarar ett liv för sig. Jag borde nästan kila iväg och låna en film. Men eftersom att bussen åker så galet tidigt så kommer jag aldrig hinna lämna tillbaka den. Eller snarare. Jag kommer glömma lämna tillbaka den. Och nissen i affären blir alltid så ledsen då. För det händer nästan varje gång. Iallafall så är det galet varmt. Och Suelette åkte precis härifrån. Det är nästan som så att jag kan se mig själv lite i den människan. Eller kanske ganska mycket. Jag för sisådär 4-5 år sedan. Galet knas hur allting står still här nere på något sätt egentligen. Hur lite de får uppleva. Speciellt de som fortfarande bor hemma under universitetstiden. Nej jag vet inte vad. Det känns så overkligen på något sätt. Om inte annat så har jag iallafall bokat biljett på en buss som kanske har förståtts vid det här laget. Detta bussbolag är dock inte som alla andra bussbolag. Nixpix. Detta bussbolag är det bussbolaget som äger de 9 bussar som stoppades förra året och vars busschaufförer inte hade körkort. Jag vet inte om detta kan ses som en positiv sak då jag iallafall kan se mig själv om för en ny karriär ifall nu det här med ekonomi och juridik inte passar mig i slutändan, eller ifall jag kanske ska boka en flygbiljett nu istället. Nåväl, jag chansar på att nissen som kör min buss imorgon har sitt körkort. Jag kanske borde fråga innan jag placerar mig på bussen. Iallafall. Ifall jag inte hör av mig inom de närmaste veckorna så är det nog för att nissen bakom ratten inte hade ett körkort trots allt. Eller så kanske en apa eller en elefant distraherade honom och vips så dog vi en sann afrikanskdöd. Tjillevippen!